Lähimmäisen palveleminen on kirkon luovuttamaton tehtävä.

Diakoniassa tuemme haavoittuvassa elämäntilanteessa olevia ihmisiä.

Diakoniatyöntekijät pitävät seurakuntakerhoja, vierailevat seurakunnan alueella olevissa laitoksissa pitämässä hartauksia, järjestävät ikä-ihmisille tapahtumia, käyvät syntymäpäivävierailuilla ja avustavat taloudellisesti ahdingossa olevia paikallisia. Jos elämässäsi askarruttaa mikä tahansa kysymys diakoniatyöntekijöiden voit kääntyä diakoniatyöntekijöiden puoleen ja etsitään yhdessä ratkaisua.

Diakoniatyön johtosääntö

Muistathan, että seurakunnassamme toimii edullinen Euron kuppila tiistaisin, joka on kaikille tarkoitettu viikoittainen lounas, joka toimii vapaaehtoisvoimin. Tutustu myös seurakunnan ystävätoimintaan

Diakonian puhelin päivystää ajanvarausta ja keskustelua varten ma ja to klo 10-11 p. 040 593 5944

Olemme sinua varten!

Sielunhoito on auttavaa keskustelua, jossa saat purkaa sydäntäsi ja halutessasi puolestasi rukoillaan.

Voit sopia tapaamisen seurakunnan työntekijän esimerkiksi papin tai diakonin kanssa. Keskustelut ovat luottamuksellisia. Älä jää vaikeuksien keskellä yksin. Jos tuntuu, että haluat keskustella nimettömästi, voit soittaa tai chatata kirkon keskusteluapuun.

Euron kuppila

Loviisan seurakuntakodilla joka tiistai klo 11-13. Lounas sisältää keiton tm. leipä, juoma, kahvi. 2 €. Sisäänkäynti pihan puolelta, hissi Itäisen Tullikadun puolella. Euron kuppila toimii seurakunnan vapaaehtoisvoimin. Mikäli haluaisit tulla mukaan vapaaehtoiseksi, ilmoittaudu täältä.

Ruokalista helmikuussa:

6.2. kalakeittoa

13.2. hernekeitto ja laskiaispulla

20.2. makkarakastike

Huom! Yhteisvastuu keräyksen arpajaiset, 2€/arpa.

27.2 ohrauunipuuro

Ruokalista maaliskuussa:

5.3. kinkkukiusaus

12.3. jauhelihakeitto

19.3. uunimakkara ja perunamuussi

26.3 puolukkapuuro

Huhtikuu

2.4     Makaronilaatikko

9.4     Kalakeitto

16.4   Riisipuuro

23.4  Hernekeitto

30.4  Nakit ja perunamuussi

Toukokuu

7.5    Broileri ja riisi

14.5  Mannapuuro ja kiisseli

21.5  Makkarakeitto

28.5 Kinkkukiusaus

Tervetuloa syömään!

2-euron Kuppila taas 20.8-24 ! Hyvää kesää !

Diakoni

Hei, olen pitkän linjan loviisalainen seurakuntadiakoni. Urani alkuaikoina toimin jonkin aikaa päihdetyössä ja sieltä jäi ns. lukkarinrakkaus päihde- ja kriminaalityöhön. Tosin nykyään on työssäni painopiste siirtynyt enemmän lapsiperheiden tukemiseen. Ikääntyviä tapaan muuan muassa Loviisan keskustan seurakuntakerhossa ja yksin asuvia seurakuntamme sinkkutoiminnan kautta. Yhteyttä voi ottaa mitä erilaisimmissa asioissa, joihin voimme yhdessä etsiä vastauksia.

Vapaa-aikanani viihdyn erityisen hyvin maalaismaisemissa perheen lemmikkien seurassa tai harjoitan suhteellisen tuoretta isoäitiyttä.

Diakoni

Hei olen tehnyt seurakuntatyötä erilaisissa seurakunnissa, diakonian auttamis ja ihmisten kuuntelemis tehtävissä. Olen saanut kirkon sielunhoidon koulutusta.

Olen valmis kuuntelemaan sinua elämäsi kysymyksissä ja ehkä kysymään uusia kysymyksiä?

Keskustelut ovat luottamuksellisia.

Vapaa-ajalla liikun luonnossa vaimon ja lastenlasten kanssa.

Vanhustyöprojektin koordinaattori

Moi !

Toimin nykyään vanhustyöprojektin koordinaattorina seurakunnassa 31.12-24 saakka.

Ennen tätä olen ollut vt.diakoniatyöntekijänä noin 27 vuotta tällä alueella.

Minun työtehtäväni on nyt kartoittaa seurakunnan alueen ikäihmisten tilannetta ja sitten saattaa vapaaehtoisia ja yksinäisiä ikäihmisiä yhteen.

Harrastan liikuntaa koirani kanssa ja teen käsitöitä.

Minuun saa ottaa yhteyttä vanhustyöhön liittyvissä asioissa.