Agricolan suomalainen seurakunta toimii maantieteellisesti laajalla alueella. Jokaiselle alueelle olemmekin muodostaneet aluetoimintaryhmät, jotka vastaavat kunkin alueen toiminnasta. Aluetoimintaryhmät koostuvat sekä työntekijöistä että seurakuntalaisista.

Tämän lomakkeen avulla voit ilmaista kiinnostuksesi, mihin haluaisit tulla mukaan vapaaehtoiseksi. Voit toimia haluamallasi alueella asuinpaikkakunnastasi riippumatta. Lomake ei ole sitova, mutta antaa hyvän pohjan yhteydenottoa varten. Olemme Sinuun yhteydessä mahdollisimman pian!

Ilmoittautuminen vapaaehtoiseksi

Messut ja Jumalanpalvelukset
Messuissa ja sanajumalanpalveluksissa on monia tehtäviä, joissa seurakuntalaisena voit olla mukana ja rikastuttamassa seurakunnan yhteistä juhlaa. Tehtävissä voi olla silloin tällöin ja harvoin tai halutessaan useammin tai useasti.
Musiikkitoiminta
Musiikkitoiminnassa on kaiken ikäisille ja tasoisille soiton ja laulun harrastajille. Kuorot ja pienet kokoonpanot esiintyvät seurakunnan juhlassa ja rikastuttavat viikoittaista toimintaa kerhoissa ja ryhmissä.
Lapset ja perheet
Seurakunnan alueilla on monenlaista toimintaa perheille, mm perhekerhot, perhemessut ja perheille suunnatut tapahtumat. Perheille suunnatussa toiminnassa on aina tilaa auttaville käsille ja kuuleville korville.
Ystävätoiminta
Lähimmäisen palveleminen on kirkon luovuttamaton tehtävä. Diakoniassa tuemme haavoittuvassa elämäntilanteessa olevia ihmisiä. Tule ystäväksi yksinäiselle tai tukemaan apua tarvitsevaa.
Euron kuppila
Euron kuppila on kaikille tarkoitettu viikoittainen diakoniaruokailu, joka toimii vapaaehtoisvoimin. Euron kuppilassa voit toimia monenlaisissa tehtävissä aina ruoan valmistuksesta tarjoiluun ja pöytien siivoamiseen.
Varhaisnuoret ja nuoret
Nuorisolle ja varhaisnuorille suunnatussa toiminnassa kutsumme vapaaehtoisia kaikille kylille mukaan toimintaa auttaviksi käsiksi. Toimintaan voi tulla kerhon ohjaajaksi, isostoimintaan tai turvalliseksi aikuiseksi esimerkiksi avoimiin oviin.
Aikuisille
Seurakunnan alueella toimii aikuisten ryhmiä ja -piirejä vapaaehtoisvoimin. Kaikenlaisille ryhmille on tilaa, jos haluat perustaa oman ryhmän. Mm Koskenkylässä toimii vapaaehtoisvoimin Raamattupiiri ja Loviisassa miesten saunailta.
Tapahtumat
Seurakunnan alueella on runsaasti tapahtumia ja pidämme tärkeänä, että seurakunta näkyy mukana. Tule mukaan talkoisiin, kun haluat olla mukana järjestämässä tapahtumaa. Seurakunta on mukana alueiden tapahtumissa sekä järjestää omia tapahtumia mm. myyjäisiä. Tulevana kesänä olemme mukanana asuntomessuilla.
Talkoot
Seurakunnalla on useita kirkkoja ja hautausmaita sekä seurakuntakoteja. Monenlaisia tehtäviä voidaan hoitaa talkoilla ja vapaaehtoisvoimin. Ilmoittaudu mukaan talkooväkeen, niin saamme porukalla paljon hyödyllistä aikaan!
Ystävät maailmalla
Agricolan suomalaisen seurakunnan ystävyysseurakuntia ovat Csömör Unkarissa ja Haapsalu Virossa. Nimikkolähettimme on Anna Makeeva Virossa. Lisäksi vapaaehtoisten pitämiä lähetyspiirejä. Keräämme varoja tapahtumissa ystävillemme maailmalla. Tule mukaan kehittämään ystävyysseurakuntatoimintaa!