Papit

Mikko Alava

Kirkkoherra
Agricolan suomalainen seurakunta

Moikka. Olen toiminut kirkkoherrana Agricolan suomalaisessa seurakunnassa vuodesta 2020. Olen kokenut kirkkoherran työn monipuolisena ja merkityksellisenä. Työpäivät ovat vaihtelevia, mikä sopii luonteelleni hyvin. Kirkkoherran työ jakautuu karkeasti kolmeen osa-alueeseen: hallintoon, johtamiseen ja seurakuntatyöhön.

Vapaa-aikani kuluu lapsiperhearjen merkeissä. Omat harrastukseni liittyvät ulkoiluun ja liikuntaan.

Jos tuntuu, että voin olla avuksi, niin ota ihmeessä yhteyttä.

Marjo Ehn

Rovasti

Hei

Teen perinteistä seurakuntapastorin työtä, joka pitää sisällään jumalanpalvelukset, kasteet, hautaan siunaamiset sekä avioliittoon vihkimiset ja siunaamiset. Työkieleni on ensisijaisesti suomi, mutta tarvittaessa toimitus sujuu myös englanniksi ja ruotsiksi.

Papin töiden lisäksi olen vapaaehtoisten pappi. Vapaaehtoisten pappina saan olla kehittämässä yhdessä muiden kanssa seurakuntaa yhä enemmän siihen suuntaan, että jokainen voi löytää seurakunnasta oman paikkansa.  Kun sinulla on halu tulla mukaan seurakunnan toimintaan, ole minuun yhteydessä. Etsitään yhdessä sinulle mielekästä tehtävää ja tekemistä.

Muita ammattejani ovat pari- ja seksuaaliterapeutti sekä työnohjaaja. Niistä on paljon hyötyä seurakunnan työssä. Kun sinulla on pohdittavaa omissa ihmissuhteissasi tai elämässäsi yleensä, ole minuun yhteydessä. Etsitään yhdessä valoa tilanteeseesi.

Karoliina Karulinna

Seurakuntapastori

Olen osa Kasvatuksen tiimiä ja teen töitä erityisesti perheiden, lasten ja nuorten parissa. Olen mukana perhemessuissa ja kaikenikäisten messuissa. Lisäksi olen mukana nuorten toiminnassa kuten rippikouluissa ja Innostaja-koulutuksessa. Vastaan myös seurakunnan viestinnästä yhdessä viestintätiimin kanssa.

Pienten lasten äitinä minulle on tärkeää lasten ja nuorten hyvä kohtaaminen. Haluan olla lasten ja nuorten asialla. Haluan myös tukea vanhempia vanhemmuuden haasteissa sekä olla mukana vanhemmuuden iloissa.

Vastaan seurakuntamme kasvatuksen ja viestinnän asioista, joten olethan minuun yhteydessä, jos sinulla on palautetta tai ideoita näihin liittyen.

Raimo Savolainen

Rovasti

Olen palvellut 32 vuotta papintehtävissä alueen seurakunnissa ja merimieskirkolla. Loviisaan tulin vuonna 2005. Kotoisin olen Jyväskylästä, asun Kotkassa nykyisin perheeni kanssa. Harrastan retkeilyä ja liikuntaa. Partiotoiminta ja Lapinmatkailu on ollut sydäntäni lähellä.