RIPARIT 2024

Ripareille ilmoittautuminen alkaa 9.10.2023

Ripariin kuuluu intensiiviviikon lisäksi seurakuntaan tutustumista, ryhmän omia tapaamisia ja erilaisia tehtäviä.

LUE NÄMÄ OHJEET ENNEN ILMOITTAUTUMISTA! (Ilmoittautumislinkki löytyy sivun lopusta.)

RIPPIKOULUN VALINTA:

Voit valita joko leiri- tai cityriparin. Cityriparilla ollaan päivisin Loviisan Pappilassa, Loviisan kirkossa tai retkellä, mutta yövytään kotona. Leiririppikoulussa vietetään viikko leirikeskuksessa. Riparille osallistuu suuri joukko keskenään erilaisia ihmisiä, jotka työskentelevät ja viettävät vapaa-aikaa yhdessä. Riparilla on yhteiset periaatteet, joita ilman elämä kävisi pian hankalaksi, siksi sitoudumme noudattamaan yhteisiä ohjeita.

Haluamme taata sen, että jokaisella on henkisesti ja fyysisesti turvallista olla. Riparille lähtiessä nuoren on oltava valmis toimimaan ja elämään ryhmässä, osallistumaan pienryhmässä työskentelyyn sekä leirimuotoisessa rippikoulussa majoittumaan toisten kanssa samassa huoneessa. Leirikeskusten rajallisen kapasiteetit takia emme voi tarjota nuorelle omaa huonetta. Nuoren mahdollinen fyysisen ja psyykkisen kunnon tulisi olla sellaisella riittävällä tasolla/hallinnassa, että leirimuotoiselle riparille osallistuminen on mielekästä. Jos näissä asioissa on haastetta, suosittelemme lämpimästi osallistumaan Cityriparille.

OHJEITA ILMOITTAUTUMISEEN:

Ilmoittautuminen tehdään yhdessä huoltajan kanssa.

Ilmoittautumislomakkeella saa esittää 1-2 kaveritoivetta. Pyrimme ottamaan kaveritoiveet huomioon niin, että jokainen pääsee ainakin yhden kaverin kanssa samaan ryhmään.

Koska ensimmäinen ripari-vaihtoehto ei välttämättä toteudu, niin toiveemme on, että perustelet rippikouluvalintojasi. Toivomme, että kerrot myös onko ensisijainen toiveesi päästä tiettyyn ryhmään vai kaverin kanssa samaan ryhmään. Riparilla on monenlaisia nuoria ja siksi haluamme tietää etukäteen: Tarvitseeko nuori erityistä tukea jossakin (esim. opiskelu, arjen hallinta, sosiaaliset taidot). Kysymme myös terveystiedot (esim. lääkitys) ja allergiat sekä ruokavaliot.

Kaikki ilmoittautumisajan puitteissa jätetyt hakemukset käsitellään samanarvoisina. Ilmoittautuminen ei siis ole nopeuskisa, joten voit rauhassa miettiä rippikouluvalintojasi. Tiedot jaetuista rippikoulupaikoista annetaan sähköpostilla marraskuun 2023 aikana.

LEIRIN OSALLISTUMISMAKSU:

Cityriparista  peritään 60 euroa, jolla katamme osan ruokakuluista ja lopun kustantaa seurakunta. Cityriparille jokainen vastaa kyydityksistä itse.

Leiririppikoulusta peritään 140 euron osallistumismaksu. Tämä kattaa pienen osan rippikoululaisen kustannuksista ja loput kustantaa seurakunta. Leirimuotoisen riparin osallistumismaksu sisältää kaiken: matkat, majoituksen, ruokailun sekä opetusmateriaalin. Mikäli peruutus tehdään myöhemmin kuin 14 päivää ennen leirin alkua, veloitetaan 50 %. Peruuttamaton ilmoittautuminen laskutetaan kokonaisuudessaan. Vain lääkärintodistus vapauttaa maksusta. Rippikoululeiri maksetaan verkkomaksuna sähköisesti loppukeväästä. Huoltaja saa maksuohjeen ilmoittamaansa sähköpostiosoitteeseen noin 1-2 kk ennen rippikoulun alkamista. Mikäli perheen taloudellinen tilanne on tiukka, voi maksuun hakea avustusta oman seurakunnan kirkkoherralta Mikko Alavalta.

Kun olette lukeneet yllä olevat ohjeet huolella riparille voit ilmoittautua tämän linkin kautta

www.ripari.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä  linkistä löydät hyödyllistä tietoa riparia varten!

Nuorille

Seurakuntapastori

Olen osa Kasvatuksen tiimiä ja teen töitä erityisesti perheiden, lasten ja nuorten parissa. Olen mukana perhemessuissa ja kaikenikäisten messuissa. Lisäksi olen mukana nuorten toiminnassa kuten rippikouluissa ja Innostaja-koulutuksessa. Vastaan myös seurakunnan viestinnästä yhdessä viestintätiimin kanssa.

Pienten lasten äitinä minulle on tärkeää lasten ja nuorten hyvä kohtaaminen. Haluan olla lasten ja nuorten asialla. Haluan myös tukea vanhempia vanhemmuuden haasteissa sekä olla mukana vanhemmuuden iloissa.

Vastaan seurakuntamme kasvatuksen ja viestinnän asioista, joten olethan minuun yhteydessä, jos sinulla on palautetta tai ideoita näihin liittyen.

Nuorisotyön ohjaaja

Olen ollut vuodesta 2004 lähtien nuorisotyössä. Aloitin silloisessa Ruotsinpyhtään seurakunnassa.

Harrastukseni ovat vesiliikunta painotteisia. Kesällä tykkään vesijuosta luonnon vesissä. Talvella käyn avannossa ja vesijumpassa. Luen myös paljon.

Omat lapseni ovat jo aikuisia ja olen myös kahden lapsen mummi. Teen töitä nykyään 50 % ja olen osa aikaisella työkyvyttömyys eläkkeellä 50 %.

Nuorisotyön ohjaaja

Hellou! Meikäläinen tunnetaan myös lempinimellä Kähis

Olen muuttanut loviisaan 2018 joulukuussa ja työt aloittanut tässä seurakunnassa 2019 tammikuussa. Olen Nuorisotyönohjaaja, joka vastaa kouluikäisten kanssa tehtävästä työstä, rippikoulun jälkeisestä nuorisotyöstä ja streamauksesta sekä rippikoulussa olen mukana.

Olen yleensä se "liian helposti naurava" nuorisotyönohjaaja, joka toivoo olevansa helposti lähestyttävä ja turvallinen aikuinen. Harrastuksiin kuuluu musiikki niin kuunnellen kuin soittaen, jalkapallo ja amerikkalainen jalkapallo sekä piirtäminen.

Nuorille