Uutislistaukseen

Haluatteko että teidät vihitään tai uusia vihkivalanne asuntomessuilla lauantaina 5.8.2023?

kapellet hela (1).jpg

Asuntomessuille rakennettu kappeli

Agricola svenska församling ja Agricolan suomalaisen seurakunnan kirkkoherrat ovat paikalla seurakuntien kappelissa joka on rakennettu asuntomessua varten.

Teillä pitää olla rippikoulu käyty sekä kuulua Suomen evankelis-lutherilaisen kirkkoon.

Avioliittoon aikovien on yhdessä pyydettävä avioliiton esteiden tutkintaa.

Esteiden tutkintaa täytyy pyytää viimeistään seitsemän vuorokautta ennen vihkipäivää. Esteidentutkinnan voi tehdä netissä https://esteidentutkinta.fi/ ja siihen tarvitsette verkkopankkitunnukset.

Tämän jälkeen voitte vieraillessanne asuntomesuilla tulla seurakunnan pisteelle vihkimistä varten.

Vihkimisiä toimitetaan ruotsiksi, suomeksi ja englanniksi. Teidät vihkii kirkkoherrat Stina Lindgård tai Mikko Alava. Paikalla myös kaksi vihkitodistajaa, jos teillä ei ole omia todistajia mukana.

Kotoisan pienen kappelin ja kellotornin löydät heti oikealla pääsisäänkäynnin ja valkoisen teltan jälkeen.

Kysyttävää? Lähetä kysymyksesi Stinalle stina.lindgard@evl.fi tai Mikolle mikko.alava@evl.fi

Tapaamisiin!

2023-07-14 13:30:00.0