Pernajan kirkon tilannepäivitys 4.5.2023

Tulipalo Pernajan kirkossa 2.5.2023

Alustavan kartoituksen jälkeen on todettavissa, että Pernajan kirkon pinnat kirkkosalissa ovat ohuen nokikerroksen peittämiä; seinien ja kattojen lisäksi nokisia ovat kaikki esineet tekstiileistä alttarikaappiin.

Yksityiskohtaisempia tutkimuksia tehdään pian mm. museoviraston asiantuntijoiden kanssa, joissa selvitetään miten asiassa parhaiten edettäisiin. Kirkkosali on edelleen vahvasti savunhajuinen. Sakasti, josta palo lähti, on käyttökelvoton. Olemme kiitollisia siitä, että palo ei ehtinyt tuhota kirkkosalia.

Tämän takia on päätetty, että kirkko on elokuun loppuun asti suljettu ja kaikki toiminta kirkossa on peruttu. Seurakuntien toiminta siirretään muihin tiloihin.

Pyydämme teitä seuraamaan ilmoituksiamme, kotisivuja ja sosiaalista mediaa toiminnan ja tapahtumien osalta.

Kiitos tuesta, jota olemme useilta tahoilta saanet ja edelleen saamme.

Thu May 04 11:49:56 EEST 2023