vaalilippu uurnaan

Seurakuntavaalit lähestyvät - muistathan käyttää ääntäsi!

Marraskuun vaalit ovat Loviisanseudulla tavallista mielenkiintoisemmat. Loviisan ja Lapinjärven alueiden 7 nykyistä seurakuntaa lakkauteteaan ja 1.1.2019 tilalla aloittaa 2 uutta seurakuntaa: Agricolan suomalainen seurakunta ja Agricolan ruotsalainen seurakunta.

Uudet luottamushenkilöt päättävät millaista toimintaa seurakunnassasi järjestetään ja miten kirkollisverot käytetetään.

Näissä seurakuntavaaleissa äänestät kahdessa vaalissa: seurakuntaneuvoston sekä yhteisen kirkkovaltuuston vaalissa. Seurakuntaneuvosto linjaa Agricolan suomalaisen seurakunnan toimintaa, kun taas yhteinen kirkkovaltuusto päättää Loviisanseudun seurakuntayhtymän yhteisistä asioista, jotka koskevat molempia seurakuntia.

Paikalliset ehdokkaat seurakuntaneuvostoon löydät tästä

Paikalliset ehdokkaat kirkkovaltuustoon löydät tästä

Vaalikoneeseen pääset tästä

Äänestää voit ennakkoon 6.-10.11.2018, katso paikalliset äänestyspaikat tästä

tai itse vaalipäivänä Loviisan kirkossa su 18.11. klo 11-20.